Leguminoase, crucifere și lactate: DA sau NU împotriva balonărilor de după Sărbători?

An de an aceeași poveste. La Paști, la Crăciun, apoi la fiecare eveniment ce se lasă cu chefuri, petreceri, excese calorice. Și la fiecare ocazie unde găsești circumstanțe atenunate și ”deschidere” spre tot ce face rău siluetei, stomacului, tranzitului intestinal… Ție, în general…

Ca de fiecare dată, suferi. Înainte, în timpul și după nebuniile culinare.

Ești tu că decizi dacă să continui cu aceleași obiceiuri sau de vrei să schimbi. Salvarea ține și de ceea ce mănânci.

Cât de bune sunt următoarele categorii când funcționarea tractului intestinal ”scârțâie”?

Leguminoase (H2)

Sunt primele pe lista ”neagră”. E posibil ca balonarea să fie cauzată chiar de fasole, linte, soia și altele din aceeași grupare.

Explicația poate sta în faptul că intestinul e mai obișnuit cu alimente rafinate și mai puțin cu fibrele. Iar când le consumă (pe acestea din urmă), reacționează anormal, determinând fermentarea lor și umplerea abdomenului cu aer.

Dacă ai motive să crezi că e tocmai vina leguminoaselor, nu renunța la ele. Sunt prea valoroase ca aport nutritiv. Doar pune-le în blender, în porții mici, așa încât să fie mai ușor de asimilat. Apoi mărește progresiv cantitățile și frecvența lor în meniuri.

Crucifere

Lucrurile nu stau foarte diferit nici în privința cruciferelor: varză, varză de bruxelles, conopidă, broccoli, gulie, nap etc.

Reprezentantele familiei, în ciuda bogăției de compuși vegetali, de antioxidanți sau minerale, se ”bucură” chiar de un prost renume. Meteorismul poate avea legătură și cu ele. Dar nu e ceva fără rezolvare.

În cazuri de sensibilitate intestinală și de tranzit problematic, ajunge să fie integrate cu bun simț în regimul alimentar, în cantități limitate. Procedând astfel, se poate avea controlul consecințelor nefaste apărute în urma fermentației.

În plus, pentru a le grăbi digestia, se vor asocia cu preparate proteice sărace în grăsimi. Se exclud însă combinațiile cu glucide, ce nu fac decât să accentueze disconfortul abdominal.

Lactate

Un alt grup include laptele și derivatele sale. Iar responsabilitatea o poartă lactoza (mai bine-zis intoleranța), greu digeribilă de către unele persoane.

În cazul lor, ajunge o felie de brânză proaspătă sau câteva înghițituri de lapte pentru a acuza crampe și dureri abdominale.

Însă totul se poate remedia cu lapte și derivate fără lactoză. Au același conținut de nutrienți precum versiunea ”originală”, cu deosebirea că nu provoacă probleme intestinale.

Dar cele mai recomandate rămân produsele obținute prin fermentație, ca de exemplu iaurturile cu adaos de fermenți lactici. Prețioși aliați ai sănătății intestinului, întăresc flora bacteriană, reușind să contracareze constipația și balonarea.

În plus, chiar ”neprelucrate”, iaurturile au o concentrație nesemnificativă de lactoză. Și comparativ cu laptele, sunt mult mai bine tolerate.

Să nu existe riscuri, lactatele se pot consuma în porții mici, dacă e cazul, repartizate la mai multe mese.

Că sunt bune ori nu în situația ta, nimeni nu știe în afară de tine. Însă indiferent de intoleranțe și ”defecte”, remediile din Pachetul Afecțiuni Gastrointestinale pot aduce ușurare la nivel de digestie. Și chiar te pot scăpa de crampe și balonări!

Produse recomandate

14,50 lei

Amestec din 14 plante medicinale realizat după o rețetă tradițională. Efecte: diminuează aciditatea gastrică, antispastic, astringent, antiinflamator, cicatrizant.

8,10 lei

Stomac sănătos și digestie perfectă. Efecte: Diminuează aciditatea gastrică, antispastic, astringent, antiinflamator, cicatrizant.

82,50 lei187,00 lei

Diminuează hiperaciditatea gastrică, antispastic, astringent, antiinflamator, cicatrizant.

35,80 lei

Efecte: Tonic amar, stomahic, aperitiv, stimulent al sistemului nervos central, stimulent gastric, coleretic-colagog, antipiretic, antimalaric, vermifug.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *